måndag 26 mars 2012

Hockeysäsongen nästan slut

Förra veckan försvann MoDo ur slutspelet och jag hade hoppats på att det skulle bli en match till men nu torskade de på hemmaplan i den avslutande matchen mot Skellefteå AIK. För första gången på flera år (sedan 2008) så gick de till slutspel och var nog lite mätta när de kom in till den matchserien. Det gjorde att det blev två relativt enkla segrar till att börja med för Skellefteå men sedan kom det lite underskattning in i bilden och genast tog MoDo chansen. Två raka vinster och en mycket bra match i Skellefteå där de hade ledning en bit in i tredje perioden men sedan gjorde Skellefteå två mål på lite tveksamma målvaktsinsatser, synd för Tellan hade fram till dess varit mer än strålande. Sedan kom den sista matchen och där orkade inte MoDo med längre. Inte så konstigt eftersom de kört hårt på ganska få spelare. Backar som Tollefsen, Ahnelöv och Pöck hade kopiöst med speltid och även forwards som Skröder snittade väl över 20 min i matcherna. Rätt att vara lite trött alltså med match varannan dag. Det blev en mindre spännande och nervös avslutning på denna säsong än förra när de höll sig kvar i Elitserien i den sista matchen i kvalserien. Så tack för en bra säsong.

Redan några dagar efter avslutad säsong så började rensningen i truppen och då försvann Dick Axelsson, Anton Hedman, Brett Skinner och Patrik Cedergren raskt ur truppen, någon dag senare så fick inte heller Tellan kontrakt (lite synd för han har varit ruggig bra i slutspelet). Den sistnämnde fanns det nog stora chanser att få ha kvar trots att det tidigare talats om att han ville tillbaka till Djurgården. Men Djurgården ligger ju lite pyrt till i kvalserien och Tellan kanske inte har lust att spela där om de åker ur. Idag presenterades första nyförvärvet, målvakten Oscar Alsenfeldt. Honom känner jag inte till så mycket om, han har spelat i Växjö och denna säsong fick han nog inte stå så många matcher. Fast han var rätt bra förra året när Växjö tog första platsen i kvalserien före MoDo. Blir säkert en stabil och bra förstekeeper och så hoppas jag att Anton Forsberg blir kvar också.

Några andra som bara måste bli kvar är Skröder, Danielsson och Schremp.

Jag är ganska nöjd med MoDos säsong men lite besviken på dem för att jag, trots ett antal mail, inte fått något svar när jag ville köpa en av jubileumströjorna från matchen mot Brynäs. Inte så bra sätt att ta hand om en verklig supporter tycker jag men de kanske har annat att göra och svarar när de får tid!!!

Får väl roa mig med att se en och annan match i resten av slutspelet och i VM och vänta på att det skall bli höst så att nästa säsong börjar :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar