torsdag 28 juni 2012

Erik Jakob Danielsson Sjödin

Detta kort fick jag för några dagar sedan av en släkting till mig (tack så mycket Britt). Det är ett kort som borde vara taget någon gång på 1870- eller 1880-talen med tanke på hur unga de ser ut.


Kortet föreställer Erik Jakob Danielsson Sjödin och hans hustru Märta Brita Tarander. Dessa personer var min morfars morfar och mormor. Erik Jakob var född 1844 i Tara, Junsele sn och avled där 1919. Märta Brita levde mellan 1850 och 1925. Hon var dotter till den förste som tog sig namnet Tarander och han hette Abraham i förnamn.

När jag letade i mina släktforskningspapper så hittade jag ett vanligt papper där jag kopierat ett annat kort av dem. Trodde att det var samma men det är det inte så det finns alltså minst ett till kort av dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar