söndag 11 november 2012

Vagnede

Här kommer en bild från Vagnede och Ramsele. Jag har visat den vid något tidigare tillfälle men detta kort har en adressat med ett ganska ovanligt förnamn och kombination av för- och efternamn men jag har ändå inte lyckats identifiera henne. Hoppas någon kan hjälpa mig.


Kortet är skickat till Frk Inez Anna-Nora Lundqvist, Persborgs Pensionat i Rättvik och texten lyder såhär:

Ramsele 21/7- 15 kl 4 e.m.
Min kära Anna Nora!
Under vår angenäma bilfärd från Sollefteå via Näsåker passerar vi nu Ramsele härliga trakter passera vi och har det mycket trefligt. Alla farbröderna hälsar Stig o Lisa. 


Någon som vet vem personerna kan vara? Verkar som de har kopplingar till Ramsele.

5 kommentarer:

  1. Kan Nora vara en förkortning av Eleonora? I så fall kanske det kan vara Inez Anna Eleonora Gavelius, f 1897-02-03 i Härnösand!?

    SvaraRadera
  2. Inez Anna Eleonora, f. 1897-02-03 i Härnösand. Fader: Bokh. Johan Fredrik Lundqvist (f. 1860-04-17). Moder: Katarina Eleonora Wiklund (f. 1858-06-04). Sida i församlingsboken: 3:285 [1].

    [1] Härnösands domkyrkoförsamling CI:7 (1896-1901) sid 34 (AID: v121669.b420.s34, NAD: SE/HLA/1010081)

    SvaraRadera
  3. Glömde nämna att den första uppgiften hämtades från Sveriges Dödbok 1901-2009.

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Verkar mycket troligt att du hittat rätt person som är mottagare av kortet, tack för det!
    mvh
    Mats

    SvaraRadera
  5. Hej, 10 år efter ovanstående inlägg kan jag berätta att Inez Anna Eleonora var gift med en kusin till min mans morfar. Mvh Kerstin

    SvaraRadera