söndag 10 februari 2013

Barnens bok om Junsele

Gick igår in på Tradera och såg då att det fanns en bok som heter Barnens bok om Junsele. Efter att ha googlat lite på den så fann jag att det är en bok som skrivits av J.O. Högberg och Ingemar Isaksson. Någon som vet mera om författarna? Boken trycktes 1950 i Sollefteå på Nya Norrland.


Bara timmar var det kvar av auktionen och ingen som lagt ett bud. Det gjorde jag och lyckades få den. Skall bli spännande att läsa och jag återkommer säkert med någon historia ur boken. Någon som vet hur stor upplagan var?

2 kommentarer:

  1. Grattis till köpet! Jag har själv ett ex av boken.
    /Stefan

    SvaraRadera
  2. Här finns också ett ex av boken till salu: http://www.bokborsen.se/H%C3%B6gberg-J-O-Isakson-Ingemar/Barnens-Bok-Om-Junsele/648193
    Jag hoppas du fick ett bättre pris! /Stefan

    SvaraRadera