söndag 23 augusti 2015

Hans Nordin och hans son II

För några veckor sedan skrev jag om min mormors farfar Hans Nordin och hans son Nils Otto. Då visade jag en gammal bok som han skrivit i och det var insatt dödsannonser där. Här kommer nu bild på Hans Nordin (1849-1924) och hans hustru Kristina Lisa Andersdotter (1856-1943).


Den första dödsannonsen som fanns i boken var från 1918 och var för sonen Nils Otto Nordin (1898-1918). Han var alltså knappt 20 år när han dog i lunginflammation. Här är ett kort av Otto.


I sommar var jag förbi deras grav uppe i Näsåker och tog en bild på Hans Nordins familjegrav. Den är daterat 1918 så jag antar att det var Otto som var den förste som begravdes där. Tidigare så var det en ganska bred grusgrav som jag tror kunde ha sex personer i bred men sedan några år så är de allra flesta gravarna på kyrkogården gräs.


Gravstenen är alltså snart 100 år gammal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar