måndag 30 maj 2016

Gamla MoDo-spelare

Jag har undrat en del varför vissa spelare inte fått en chans till genom åren och nu funderar jag åter igen varför inte vissa spelare kommer tillbaka. Får känslan att det inte lösts så bra av MoDo-ledningen genom åren eftersom flera spelare kategoriskt deklarerat att det inte kommer att bli MoDo i alla fall.

En spelare som inte riktigt slog igenom framåt med många mål men jag tycker ändå att han gjorde ett bra jobb och hela tiden kämpade på men det är sällan spelare får uppmärksamhet för det, en spelare som började sin karriär i Ramsele, och det är Andreas Molinder. Tycker att det var synd då han drog iväg till Linköping och det blev ett par år där innan han hamnade i Timrå och var med om att åka ur SHL med dem. Sedan har han spelat där men är för tillfället utan kontrakt. I ett blogginlägg ganska direkt efter förlustmatchen mot Leksand hade jag en önskelista på spelare som jag ville ha in och då var Andreas Molinder en av dem. Tyvärr så läste jag i Tidningen Ångermanland idag att MoDo inte är aktuellt för honom. Trist.

http://www.allehanda.se/ishockey/hockeyallsvenskan/veteranen-andreas-molinder-dementerar-en-aterkomst-till-modo-inte-aktuellt

Andreas släkt kommer från Junsele och jag skrev ett blogginlägg om honom för några år sedan.


Här är en bild som jag tog när Andreas blev firad för att ha gjort sin 200:e match i MoDo. Han har gjort 341 matcher i SHL och 130 i Allsvenskan så nog finns det rutin och kunskap för att kunna hjälpa till i MoDo nästa säsong. Så Andreas om jag fick välja skulle jag gärna se dig i MoDo nästa säsong.

Två andra spelare som lirat i MoDo tidigare som jag också skulle kunnat tänkt mig se i laget igen är John Westin och Magnus Häggström. Båda har dock kontrakt, den förste med Timrå och den andre i Malmö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar