torsdag 31 december 2020

Gott Nytt År!

Då är det snart slut på detta lite annorlunda år. Nästa år bjuder förhoppningsvis på en återgång till lite mer som det var innan även om jag inte tror att det tidigare normala helt återkommer. Vi får fortsätta hålla i med tvätta händer, hålla avstånd, vara hemma med symtom osv. Många saker har fått en spark i baken också. Tänk bara så mycket duktigare vi blivit på att använda videokonferenssystem som Teams, Zoom och Pexip. Hemarbete har fungerat oväntat bra även om det blir tråkigt i längden och för ett år sedan så fanns det inte i mitt huvud att vi skulle kunna köra produktionen på jobbet hemifrån men det har vi gjort åtskilliga gånger nu. Trodde inte heller att pappa bara skulle somna in helt utan förvarning men saknaden efter mamma blev för stor. En sak är klar att 2020 kommer jag alltid att komma ihåg och idag går en extra tanke till mamma och pappa, saknar er!

Nu ser jag fram mot ett Gott Nytt 2021 så får vi se vilka överraskningar nästa år bjuder på.

Här kommer ett kort som jag hittat bland den samling av gamla vykort som finns efter mormors föräldrar. Då det inte finns några frimärken (oftast) på korten är det lite svårt att tidsbestämma men det är i alla fall skickat till mormors föräldrar Zakris och Anna Nordin från Zakris bror Henrik. Kan tänka mig att kortet är från första decenniet av 1900-talet. Zakris och Anna gifte sig 1906 och Henrik utvandrade 1909.


Versen passar bra:
Till det år som bryter in.
Önskar jag dig lycka:
Modigt hjärta, hurtigt sinn'
Inga sorger trycka!
 
Verkar som det är ett begränsat antal länder som man fick skriva text till om man skall tro texten på baksidan:

Plats för skriftligt meddelande inom Sverige och till Frankrike, Norge, Ryssland, Tyskland.

GOTT NYTT ÅR!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar