lördag 28 oktober 2017

Idag är det match igen!

Ja den här hockeysäsongen startade ju bra med fyra vinster inledningsvis men sedan har det gått lite trögt. I början så spelade de verkligen med fart och fläkt samtidigt som målvakten stod på huvudet vid flera tillfällen. Nu är det sex raka förluster och självförtroendet som fanns i början är som bortblåst. De flesta av spelarna vågar inte göra något konstruktivt framåt utan åker runt och är rädda att de skall göra något misstag som leder fram till ett motståndarmål. Och då händer det naturligtvis så. Aggressiviteten är bort, inga tacklingar, inget tryck framåt på motståndarforward och backar, dumma passningar i idiotiska lägen. Dessutom kommer en massa supportrar in i olika medier och skäller på dem och det leder absolut inte till någon förbättring. Det är nu som de verkligen behöver de "riktiga" MoDo-supportranas stöd. Så heja lite extra på dem nu istället!!!


Jag tror och hoppas att den riktiga botten nåddes i onsdags. På dagen när jag skulle ta förmiddagsfika på jobbet så råkade jag slå sönder min MoDo-mugg (eller iaf örat på den lossnade) och på kvällen så hann det bara gå 18 sekunder innan det var 0-1 i matchen. Så nu kan det bara gå uppåt. Snart är det match mot AIK på Hovet. De har gått otroligt bra sista matcherna och rusat upp i toppen. Det är alltså dags att bryta två trender idag! Och jag får väl se min trasiga kopp som en anledning att åka upp och se en match på plats i Ö-vik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar