måndag 11 september 2023

Höst månaden september...

innehåller en del tråkiga minnesdagar (men även några födelsedagar att fira). Idag den 11:e september är en tråkig och ledsam dag på flera sätt. Det är idag 22 år sedan attacken på Twin Tower i New York. Säkert en händelse som etsat sig fast och man kommer ihåg när man fick veta om det, vad man gjorde och var man var. Jag minns det tydligt att jag var i Uppsala. Kom hem till övernattningsbostaden där och slog på TV och fick veta att ett plan flugit in i det norra tornet. Strax efter att jag slagit på TV:n fick jag se ett flygplan flyga in i det södra tornet i direktsändning. Det var nog början till det hårdare samhälle som vi har idag.

Denna dag för 20 år sedan avled den dåvarande utrikesministern Anna Lindh efter att dagen innan blivit knivhuggen i en galleria i Stockholm. Ett vansinnesdåd som kändes helt overkligt när det hände.

Klockan 16:25 idag tillbringade vi på kyrkogården för att minnas att det då var exakt tio år sedan min svärmor tog sitt sista andetag. Tio år är en lång tid och ändå inte, det har hänt mycket saker sedan den dagen men vi har inte glömt dig och inte slutat sakna dig kära svärmor. Du kommer alltid finnas i våra hjärtan 💝💝💝 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar