tisdag 16 februari 2010

Läskedrycksetiketter

Här kommer flera bilder på etiketter från flaskor från Ramsele Läskedrycksfabrik. Det är väldigt varierande och kanske inte så kända smaker som Rio Cola och Äppelgyllen. En annan smak som är min favorit läskedryck är Portello. Den smaken måste vara typiskt Norrländsk och inte alls så lätt att hitta här nere i södra Sverige. Tror att den varit borta i ett antal år men finns nu åter och det från flera olika bryggerier.

Portello är min favoritsmak och när jag bodde i Uppsala så fanns det en affär (ICA i Luthagen) som ibland tog hem Portello på 33cl flaska. Då tog jag cykeln och cyklade dit och handlade en hel back.

Aprikos smaken har jag aldrig hört talas om innan jag såg denna.

Rio Cola, vad smakar den egentligen?

Äppelgyllen låter också som en exotisk smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar