måndag 23 juli 2012

Otto och Märta Selin

Jag har letat fram några gamla kort av min morfars föräldrar. De som är på bilderna är Johan Otto Selin (1878-1966) och hans hustru Märta Helena Sjödin (1879-1951). Ett tidigare blogginlägg berättar mera om dem och deras barn och det finns här.


Det första kortet föreställer en ung Otto Selin. Han har uniform på sig och i husförhörslängderna tidigt 1900-tal så står han skriven som stamanställd. Jag har inte tittat något på krigsarkivet men det kanske finns någon som känner till hans militära karriär?


Denna bild föreställer Ottos fru Märta Selin som ung.


En bild av Otto som troligen är tagen på 50- eller 60-talet.

 Och slutligen ett kort av Märta när hon var lite äldre.

Samtliga dessa kort fick jag en gång låna av min morfars syster Signe som jag nästan bodde granne med i Sollefteå när jag gick i skolan.

För ungefär ett år sedan skapade jag en grupp på Facebook som heter Släkten Selin från Gåreleselet. Där tänkte jag samla ättlingar till Otto Selins föräldrar Nils Anders och Johanna Selin. Läs mera om dem här. Och är ni släkt så anmäl er till gruppen genom att skicka ett meddelande till mig om hur ni är släkt med dessa personer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar