fredag 24 maj 2013

Anders Israelsson 1802-1907


För knappt ett år så skrev jag om Anders Israelsson som avled 105 år gammal 1907. Notisen var införd i en svenskspråkig tidning i USA och nu har jag hittat rätt på notiser om detta i en engelskspråkig tidning. Det var tydligen inte bara svenska amerikanska tidningar som skrev om livet i Sverige.

Denna notis är hämtad ur Warren Sheaf. 18 april 1907. Tidningen fanns i Warren, Marshall County, Minnesota.


När jag hade gjort mitt förra inlägg om honom fick jag också tips om att det fanns en bild av honom i Rötters Porträttfynd.


Om ni vill söka i amerikanska tidningar så skall ni titta på denna sida. Här finns tidningar mellan åren 1836 och 1922.

1 kommentar:

  1. Underbart att få se ett foto på min gamla släkting!
    Du gör ett superjobb med forskningen & är verkligen en inspirationskälla.

    SvaraRadera