lördag 15 december 2018

Flygfoto IV

Med det nya sättet att söka på ArkivDigital så var det lätt att hitta huset som mormor, mamma och jag är uppväxt i. Alla bilderna hämtade från ArkivDigitals samlingar.


Flygfoto sedan 1970. Logen är på sin gamla plats där den stod innan vi tog ner den och byggde upp den ingen på en mindre blöt plats. Detta år bodde jag med mina föräldrar på övervåningen i det vita huset. Finns en lada i nedre vänstra hörnet som jag inte kommer ihåg.


Detta kort är taget 1985 och då var jag mest hemma på helgerna eftersom jag gick på gymnasiet nere i Sollefteå. Logen är fortfarande på sin plats men det ser ut som om den andra ladan är borta eller möjligen utanför bild. Lärkarna som mamma satt en gång bakom vårt hus har vuxit rejält.


Fotot 1993 är en sommarbild och nu är logen på sin nuvarande plats. Den gamla ladan som tidigare stod nere där bäcken korsar landsvägen är flyttad och står mellan logen och vedboden. Stora garaget har vi också fixat till, tagit ned det gamla och satt upp nytt med plåt i väggarna istället för stora vita tegelstenar. Den gamla Ford Tanus från 1971 och min blå Opel reservdelsbil finns fortfarande kvar på bilden men är borta sedan länge nu. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar