onsdag 5 december 2018

Hockeykväll!

Har suttit och tittat lite med ett öga ikväll på matchen Västervik, med gamle MoDo-spelaren Mattias Karlin som tränare, mot Leksand. Leksand känns inte riktigt igen och Västervik spelade bitvis riktigt bra. De kunde också inkassera tre poäng efter att ha gjort 1-0 i andra perioden och två mål i öppen kasse i slutet av tredje. Leksand spelade sin sjätte match utan vinst och jag lider lite med dem. Eller det gör jag egentligen inte men jag kan förstå frustrationen hos deras supportrar då det inte var så länge sedan MoDo hade en liknande förlusttrend och sjönk som en sten i tabellen. Men nu är det uppåt igen, sju raka matcher där de tagit poäng även om det bara är tre trepoängare och en förlust i sudden och en på straffar. Även damerna och juniorerna går bra för tillfället och det är roligt att läsa tabellerna nu.


Nu gäller det på fredag när det är hemmamatch mot Leksand. Hoppas de kan spela och ha flytet som senaste matcherna annars har ju MoDo ett rykte om sig att vara det lag som alla andra lag bryter sina dåliga trender mot. Hoppas på en riktigt bra match på fredag och sedan gäller det att ta sig an serieledarna AIK borta på söndag.

Min favoritspelare har också fått lite fart på grillorna och gjort mål och målpass de senaste två matcherna så jag hoppas att Kristian Jakobsson kan hänga dit några baljor på fredag.


Tycker att det varit dåligt med publik. Synd att man inte bor närmre så att man kunde åka på matcherna och stötta på plats. Kanske blir lite mer publik på fredag. Idag kl 10 så var det 3917 biljetter sålda. Bättre än så kan ni Öviksbor!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar