lördag 10 april 2010

Fem generationer

Såg i Tidningen Ångermanland för några dagar sedan en bild på fem generationer, fyra generationer ser man allt som oftast men sällan fem. Den yngsta, en kille, var 2 1/2 månad och den äldsta är 95 år gammal. Barnets morfar och morfarsfar bor i Junsele och när jag tittade på den gamla damen så var hon född i Ovanmo, Ramsele sn. Genom att använda mig av Sune Menkers Ramsele register så kom jag snabbt fram till följande.

Generation nr 6:

mffmf Hans Olof Hansson f. 1875.
mffmff Hans Adolfsson Hammarström f. 1832.
mffmfff Adolf Hammarström f. 1786 d. 1848. Från Stockholm.
mffmffm Emerentia Nilsdotter f. 1791 d. 1863.
mffmffmf Nils Mattsson f. 1752 d. 1831
mffmffmff Mats Nilsson f. 1731.
mffmffmfff Nils Nilsson f. 1675 d. 1765
mffmffmffm Kerstin Nilsdotter f. 1688 d. 1763
mffmffmffmf Nils Bertilsson f. 1642 d. 1738
mffmffmffmff Bertil Ingelsson
mffmffmffmfff Ingel Ersson

16 generationer allt som allt, inte dåligt.

6 kommentarer:

  1. Skulle jag kunna få din mailadress?

    SvaraRadera
  2. Det är viktigt, jag måste fråga några saker.

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Min mailadress finns om du går in på "Om mig" långt ner i högerspalten.

    mvh

    Mats

    SvaraRadera
  4. Tyvärr så kan jag inte få upp din mailadress där:( jag har försökt flera gånger, men det står att det är något fel.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Jag går in på "visa hela min profil" under "om mig" och då finns det en länk till E-post. Men den är metmats@hotmail.com.

    mvh

    Mats

    SvaraRadera
  6. vad hette 95 åringen?

    SvaraRadera