tisdag 23 januari 2018

I morgon vänder det!

MoDo:s säsong har verkligen varit upp och ner. Först började de med fyra raka vinster för att senare inkasera sex raka förluster. Sedan blev det fyra nya vinster och därefter verkligen upp och ned men mest ned. Ibland spelar de riktigt bra för att perioder i matcher vara otroligt passiva och inte tackla eller undviker att ta pucken. Det är ett stort antal poäng som de förlorat i tredje perioden och speciellt under de sista minuterna. Värsta förlusterna är nog Leksand där det blev mål med mindre än 15 sekunder kvar och nu senast mot Timrå där matchen gled dem ur händerna med mindre än tre minuter kvar. De har varit duktiga i Powerplay även om det även där funnits svackor men helt värdelösa i boxplay. På grund av det senare har också många poäng försvunnit.
Till och med jag börjar tvivla på laget och kan förstå att det blivit mindre och mindre publik på hemmamatcherna och de har verkligen inte spelat bra hemma, där verkar oket på axlarna vara gigantiskt. Bortaplan har varit tidvis ganska ok. Många diskussioner i olika media om att de är dåligt tränade, jag tror snarare att det sitter i huvudet, trycket på axlarna blir för stort och ingen vill göra saker så de riskerar att göra bort sig.


Men nu tror jag att det händer saker. Dels så spelade de ganska bra mot Timrå och det var surt att de inte fick med sig någon poäng. Dels så kom killen ovan, Henri Auvinen, (bild från TÅ) in i laget i går. Har börjat träna och kommer tillföra bredd i truppen och konkurrens bland backarna. Tingsryd i morgon onsdag och nu är det dags att vända trenden och börja klättra uppåt i tabellen. Målvakten Hanses är också tillbaka och har gjort två ok matcher. Reservmålvakten Isak Wallin var inte dålig men tyngden på honom blev stor. Önskar bara att vi får tillbaka Karlqvist också och sedan borde vi haft några spelar med anknytning till västra som Molinder och Runesson.

Men imorgon vänder det och vi tar tre poäng mot Tingsryd och passerar dem i tabellen och sedan är det bara att vinna och klättra vidare.

1 kommentar:

  1. Ser att det inte är bara jag som hejar på Modo och tyvärr vacklar i tron på dem.

    Jag har skrivit mail till dig, men vet inte om det är din rätta. Skriv annars till mig på ik_grankvist@hotmail.se så förklarar jag varför jag försöker kontakta dig.

    SvaraRadera